Νερό και οφέλη στην υγεία μας

Νερό και οφέλη στην υγεία μας

Το νερό είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του σώματος. Αποτελεί για τους άνδρες το 60-65% και για τις γυναίκες το 50-60% του βάρους σώματος. Στους αθλητές τα ποσοστά είναι ελαφρώς αυξημένα λόγω της διαφορετικής σύστασης του σώματος τους. Το 70% του νερού στο σώμα μας βρίσκεται μέσα στα κύτταρα μας ενώ το υπόλοιπο στον εξωκυττάριο χώρο.

Βασικές λειτουργίες που επιτελεί το νερό στο σώμα μας

ü  Μέσο μεταφοράς των ουσιών στο σώμα εκ των οποίων και το οξυγόνο που είναι απαραίτητο για την καύση του λίπους.

ü  Διαλύτης όλων των θρεπτικών ουσιών. Σε κάθε μεταβολικό δρόμο είτε αυτός προέρχεται από την λιπόλυση (=καύση λίπους) είτε από την γλυκογονόλυση (=καύση υδατανθράκων), μόρια νερού χρειάζονται για να ολοκληρωθούν οι αντιδράσεις.

ü  Καθαρίζει τα νεφρά μας αποβάλλοντας τους λίθους, τις τοξίνες και τα κατάλοιπα του μεταβολισμού

ü  Ψυκτικό μέσο διότι ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος μας και την κρατάει σταθερή. Σε περιπτώση κούρασης, πυρετού ή όταν ιδρώνουμε εκκρίνεται νερό από τους ιδρωτοποιούς αδένες του δέρμα για απαγωγή της θερμότητας.

ü  Προστατεύει και «Λιπαίνει» τις αρθρώσεις και τους μύες, εμποδίζοντας τις κράμπες και την κόπωση.

ü  Προσφέρει υγρασία στο δέρμα από το εσωτερικό του κάνοντας το ελαστικό και λαμπερό.

ü  Βοηθάει στη δυσκοιλιότητα. Ένα αφυδατωμένο σώμα απορροφά νερό από το παχύ έντερο δυσκολεύοντας έτσι την διέλευση των περιττωμάτων.

ü  Μειώνει το στρες όταν ενυδατώνεται σωστά ο εγκεφαλικός ιστός (το 70-80% του εγκεφάλου είναι νερό).

Προσοχή στην αφυδάτωση

Η μειωμένη πρόσληψη νερού – αφυδάτωση για το σώμα – μπορεί να προκαλέσει αυξημένη θερμοκρασία σώματος, κούραση, πονοκέφαλο, απώλεια αισθήσεων, μυϊκές κράμπες ακόμα και λιποθυμία.

Η ημερήσια πρόσληψη νερού εξαρτάται από:
α) Τη θερμοκρασία και υγρασία του περιβάλλοντος. Η αυξημένη θερμοκρασία σε συνδυασμό με μειωμένη υγρασία περιβάλλοντος θα αφυδατώσουν γρηγορότερα ένα σώμα
β) Τα σωματομετρικά χαρακτηριστικά. Ένας παχύσαρκος λόγο της διάπλασης του σώματός του έχει αυξημένες απώλειες.
γ) Η σωματική δραστηριότητα. Ένα σώμα που ασκείτε με αυξημένη ένταση έχει μεγαλύτερες απώλειες υγρών.
Έτσι αν κάποιος ανήκει στις παραπάνω κατηγορίες τα 8 ποτήρια ή 2-3 λίτρα νερό ημερησίως δεν είναι αρκετά να κρατήσουν το σώμα του σωστά ενυδατωμένο.

Το αίσθημα της δίψας προέρχεται μετά από απώλεια 2% του σωματικού βάρους δηλαδή 1,5 λίτρο νερό σε ένα άνδρα 70 kg.  Ένας δείκτης αφυδάτωσης είναι ο χρωματισμός των ούρων. Όταν αυτά είναι πιο σκούρα από το χρώμα του λευκού κρασιού το σώμα είναι αφυδατωμένο.

Για το εμφιαλωμένο νερό που προτιμάς, μην σκέφτεσαι τις 6άδες! Άσε το κουβάλημα σε εμάς και εσύ απλά παραγγέλνεις από το supermarketnow! Τα ψώνια από το αγαπημένο σου σουπερμάρκετ στην πόρτα σου με κόστος υπηρεσίας από 2,90 ευρώ.

Μοιράσου το: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Άφησε ένα σχόλιο